لاغری با دستگاه برای از بین بردن چربی های موضعی

لاغری با دستگاه یکی از روش‌های نوین درمان چاقی است. که این‌روزها طرفداران زیادی دارد. همه ما نه تنها با شرایط یکسانی متولد نمی‌شویم، بلکه عوامل ارثی یا اکتسابی می‌توانند بر میزان چربی بدنمان در نواحی مختلف اثرگذار باشند.

افرادی که در نواحی خاصی از بدن خود همچون شکم، پهلو، ران یا بازو دچار چاقی هستند، لزوم استفاده از دستگاه لاغری موضعی را بهتر درک می‌کنند.

بیشترین مقدار چربی در شکم و پهلوی شما ذخیره می‌شود. برای همین وقتی وزن کم می‌کنید، درست زمانی که از تمام قسمت‌های بدن خود رضایت کامل دارید، هنوز هم شکم شما به اندازه کافی لاغر نشده است.

اما خوشبختانه در حال حاضر چاقی موضعی به کمک انواع دستگاه لاغری موضعی درمان می‌شود. 

شکم بزرگ 
چربی شکم
لاغری موضعی شکم پهلو

چربی سوزی چطور رخ می‌دهد؟

بدن شما برای ذخیره انرژی است که چربی ذخیره می‌کند. یعنی وقتی شما بیشتر از مقدار کالری‌ای که بدن مصرف می‌کند، غذا می‌خورید، مازاد انرژی به صورت چربی برای استفاده بعدی در بدن ذخیره می‌شود.

اگر میزان غذایی که می‌خورید کم‌تر شود، بدن به سراغ ذخیره اش می‌رود و با استفاده از این چربی، نیاز خود به انرژی را برطرف می‌کند.

راه دوم، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه افزایش انرژی مصرفی بدن است. در این روش، شما با داشتن تحرک بدنی بیشتر، ورزش‌های هوازی و افزایش فعالیت‌های روزانه بدن خود را وادار می‌کنید که برای تامین انرژی به سراغ ذخیره چربی برود.

راه سوم افزایش متابولیسم بدن است. خوراکی‌های محرک مثل کافئین، افزایش مصرف پروتئین و نیز تمرین با وزنه باعث می‌شود که متابولیسم بدن شما بالاتر برود. به‌خصوص که وقتی تمرینات قدرتی و مقاومتی انجام می دهید، بدن شما باید به ترمیم تارهای عضلانی و ساختن عضلاتی حجیم‌تر و محکم‌تر بپردازد. کاری که انرژی زیادی می‌برد و چربی ذخیره‌شده یکی از منابع تامین این انرژی است.

کاهش چربی 
چربیسوزی

بیشتر بخوانید: بالاترین چربیسوزی با ورزش ایکس بادی

چرا لاغری موضعی؟

در تمام این روش‌هایی که برای چربیسوزی گفتیم، چربی از تمام بدن کسر می‌شود. یعنی بدن شما بین چربی ذخیره شده در بازو یا پهلو تمایزی قائل نمی‌شود و این طور نیست که بیشتر چربی را از قسمت‌هایی بسوزاند که تحرک بیشتر دارند.

به این دلیل چربی شکم و پهلو دیرتر آب می‌شوند که چربی بیشتری در این قسمت قرار دارد.  

هرچند در مطالعه ای روی ۱۰ نفر نشان داد که کاهش چربی در مناطق نزدیک به انقباض عضلات بیشتر است.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی در این زمین به کمک ما آمده است و با دستگاه های لاغری می توان چربی های موضعی بدن را از بین برد.

انواع روش لاغری موضعی

برای کاهش وزن به روش موضعی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که برخی از آن‌ها نیاز به جراحی دارندکه روشی تهاجمی و خطرناک و با عوارض جانبی زیاد است. اما لاغری موضعی با دستگاه که به روش نوین انجام می‌شود می‌تواند چاقی ناحیه خاص را بدون عوارض جانبی و خطرناک درمان کند.

در زیر بهترین موارد از انواع روش لاغری موضعی با دستگاه را معرفی می‌کنیم:

۱.دستگاه کرایولیپولیز

به کمک سرما، به آرامی و به طور مؤثر سلول‌های چربی زیر پوست را هدف قرار می دهد. آن‌ها را کریستالیزه یا منجمد می‌کند. سپس با گذشت زمان، بدن به طور طبیعی چربی‌ها و این سلول‌های مرده را دفع می کند و مجدداً ترمیم می‌کند.

 ابتدا موضع موردنظر برای حذف چربی‌های اضافه انتخاب می شود.  فشار و مکشی که در ناحیه مورد نظر ایجاد می‏ شود که قابل تحمل است. دستگاه کرایولیپولیز چربی را تا دمایی خنک می‌کند که آن را از بین ببرد. درحالی که پوست و سایر بافت‌ها آسیب نبینند.

تکنیک کرایولیپولیز تهاجمی نیست و در آن از سوزن استفاده نمی‌شود. این دستگاه بخش موردنظر بدن را بین دو لبه قرار می‌دهد. این لبه‌ها به سرعت خنک می‌شوند. پزشک آن‌ها را برای حدود ۳۵ دقیقه تا یک ساعت و ربع دور بافت چربی نگه می‌دارد.

در طول این مدت، حدود ۲۰ تا ۲۵درصد از سلول‌های چربی در ناحیه تحت درمان از بین می‌روند.

دقت کنید که نتایج نهایی حاصل از تکنیک کرایولیپولیز شاید تا چند ماه ظاهر نشود. اما طی این مدت متوجه تغییرات بدن خواهید شد. سلول‌های ایمنی در این مدت به آرامی سلول‌های مرده چربی را از بدن پاک می‌کنند و به این ترتیب شاهد کاهش چربی‌ها خواهید بود.

چربیسوزی با دستگاه
دستگاه کرایولیپیز

۲.لاغری موضعی با دستگاه RF

از این دستگاه مدرن می‌توان برای کاهش چربی نقاط مختلف بدن استفاده کرد. امروزه لاغری با دستگاه آر اف در ناحیه شکم و پهلو بسیار پرطرفدار شده است. زیرا این دستگاه به بیهوشی نیازی نداشته و فرد هیچ دردی حس نمی‌کند.

در این روش انرژی فرکانس رادیویی را به بدن می‌تابانند و با سفت کردن بافت همبند نوعی بازسازی بافت صورت می‌گیرد. روند درمانی لاغری موضعی با دستگاه RF به میزان چربی بدن بستگی دارد. گرمای ساطع شده از دستگاه RF باعث آزاد شدن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می شود که به عنوان یک فیلتر برای بدن عمل می کند. هنگامی که اسید های چرب آزاد می شوند، فشرده و خرد می شوند و در نتیجه بدن لاغرتر می شود.

لاغری موضعی با دستگاه rf بدن به تنهایی بدون نیاز به ورزش و رژیم غذایی قدرت شگفت انگیزی برای درمان چاقی دارد. برای کاهش و حذف چربی هایی که در طول ۳۰-۲۰ سال در بدن انباشته شده اند، کافی است در چند جلسه پس از مراقبت های لازم بعد از درمان به نتیجه مطلوب برسید.

معمولا ۶ جلسه درمان برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود و باید هفته‌ای یک‌ تا دوبار آن را انجام داد. از این روش برای چاقی موضعی با شدت کمتر و فردی که بیشتر دچار افتادگی پوست شده، استفاده می‌کنند.

لاغری با دستگاه آر اف
دستگاه rf

۳.روش لیپولیز

کاهش چربی با روش لیپولیز یکی‌دیگر از انواع روش لاغری موضعی برای شکم، ران و پهلوها است. در این روش سوزن باریکی حاوی ماده ال‌کارنیتین، فسفاتیدیل کولین و سیلیکون آلی به پوست وارد شده تا به بافت چربی برسد. جلسات از بین بردن موضعی چربی با روش لیپولیز به میزان تجمع چربی بستگی دارد که معمولا ۶ تا ۱۰ جلسه برای آن در نظر می‌گیرند.

۴.لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

این روش که به‌عنوان جایگزین مناسب لپوساکشن معرفی می‌شود، توسط امواج رادیویی به نام اولتراسونیک باعث از بین رفتن چربی‌ها خواهد شد. پس از این‌که سلول‌های چربی امواج رادیویی را جذب کردند، توسط سیستم لنفاوی بدن از بین می‌روند. 

به حذف موضعی چربی با این دستگاه، روش لیپولیز اولتراسونیک هم گفته می‌شود. برای از بین بردن کامل چربی‌های موضعی حدود ۳ جلسه درمانی لازم است که هر یک ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

۵.روش مزوتراپی

چربی در قسمت‌های کوچک همچون بازو را با روش مزوتراپی برطرف می‌کنند. در این روش محلول تزریقی (مولتی‌ویتامین، سالین و فسفاتیدیل کولین) به بافت چربی و همبند آن تزریق خواهد شد. پس از تزریق، مواد مزوتراپی سلول های چربی (همان سلول هایی که موجب ایجاد سلولیت می شوند) را هدف قرار می دهد. در نتیجه این چربی ها شروع به آب شدن کرده و در اکثر مواقع برای همیشه از بین می روند. این روند، یعنی از بین رفتن تمام چربی های آن منطقه زمان بر بوده و چندین هفته پس از تزریق اتفاق می افتد. روند درمانی لاغری موضعی با روش مزوتراپی حدود ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد و شما نتیجه آن را از هفته سوم مشاهده می‌کنید.

۶. لاغری موضعی با دستگاه LPG

این دستگاه برای از بین بردن موضعی چربی شکم و پهلو گزینه مناسبی است، زیرا یک روش طبیعی و غیرتهاجمی به‌شمار می‌آید. دستگاه ال‌پی‌جی آزادسازی چربی‌ها را با کمک غلتک‌های مکانیکی انجام می‌دهد که می‌توان آن را نوعی ماساژ بدن دانست.

چربی آزاد شده برای عضلات یک منبع انرژی مفید خواهد بود و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود. روند درمانی لاغری موضعی با دستگاه LPG متناسب با حجم چربی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. معمولا حدود ۱۵ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای برای این فرآیند در نظر می‌گیرند.

لاغری موضعی با دستگاه در مرکز لاغری فیت اسمارت

در مجموعه لاغری و تناسب اندام فیت اسمارت، از تکنولوژی ویبرادیوفوتولوژی که در آمریکا ثبت اختراع شده است، برای لاغری موضعی استفاده می شود. که نهایت تاثیر را برای رفع سلول های چربی دارد. این تکنولوژی از تکنولوژی رادیوفرکانس، میکرو ویبروپرکاشن و دایود ال‌ای‌دی‌های هایبرایت تشکیل شده است. و می‌تواند با برهم‌کنش آنها به‌صورت همزمان، بیشترین تاثیر را در لاغری دارد. در فناوری ویبرادیوفوتولوژی، درناژ لنفی و سم‌زدایی از سلولیت و بافت چربی با میکروویبروپرکاشن و حرکت ماساژور تنها در چند دقیقه به حداکثر می‌رسد.

در همان حال، انرژی رادیوفرکانس از سری‌ها و پلیت‌های چندقطبی به همه لایه‌های بافت از سطح تا عمق وارد می‌گردد که لیفت پوست، تحریک فیبروبلاست‌ها و لیپولیز سلول‌های چربی را در پی دارد. لازم است بدانیم که گنجایش گرمایی بافت هنگامی که تحت تاثیر میکروویبروپرکاشن قرار می‌گیرد، بسیار افزایش می‌یابد و فرد می‌تواند چندین برابر حجم گرمایش عادی را بدون درد و احساس سوختگی تحمل نماید. همراه و همزمان با این تکنولوژی، لیزرهای تعبیه‌شده در سیستم، تا چندین هزار میلی‌وات انرژی فوتونیک را به بافت تابانده، همراه با تحریک در سطح سلولی و زیر سلولی، اثربخشی را به اوج می‌رسانند.

بهره‌مندی از سه تکنولوژی به‌طور همزمان

به‌عبارت ساده‌تر، هنگام استفاده از این دستگاه لاغری شما در واقع از سه تکنولوژی به‌طور همزمان بهره می‌برید. نکته جالب توجه اینجاست که احساس درد و یا حرارت نخواهید داشت. و کاهش سایز در بدن شما به‌طور طولانی مدت ماندگار خواهد بود (در صورت رعایت برنامه غذایی، سبک زندگی سالم و حفظ وزن، این مدت تا همیشه نیز ماندگار خواهد بود). استفاده از دستگاه برای لاغری موضعی از جمله بی‌ضررترین روش‌ها برای لاغری است که عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد.

علاوه بر کاهش سایز به‌واسطه نفوذ امواج از طریق دستگاه در بافت چربی، این دستگاه می‌تواند به لیفت و جوان‌سازی پوست صورت افراد نیز کمک شایان توجهی داشته باشد.

جوان‌سازی پوست و درمان چین و چروک در صورت به واسطه سیستم پرقدرت و قابل تنظیم میکرو ویبروپرکاشن با ایجاد یک میدان مغناطیسی پیچیده در بافت هدف به‌سهولت انجام می شود. درواقع بازوی لاینر ارگونومیک در دستگاه می‌تواند برای لاغری صورت و غبغب و گونه‌سازی و یا جوان‌سازی (برای رفع ترک‌ها، چین و خطوط دست و صورت) به‌صورت ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

لاغری سریع تر، ایمن و ماندگار با ترکیب تکنولوژی ورزشی ایکس بادی و دستگاه لاغری در فیت اسمارت

در مجموعه تناسب اندام فیت اسمارت، با به روزترین تکنولوژی های روز دنیا و ایمن و سالم به وزن دلخواهتان می رسید.

مجموعه فیت اسمارت علاوه بر دستگاه لاغری موضعی، مجهز به تکنولوژی ورزشی ایکس بادی هست که در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی فقط ۲۰ دقیقه همه عضلات بدن رو تقویت، خوش فرم و قوی میکنه و علاوه بر کمک به لاغری سریع تر، باعث میشه یک بدن سالم و قوی داشته باشین.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ورزش ایکس بادی را در این مطلب بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

totop