تفاوت چربی و عضله در ترکیب بدن


تفاوت چربي و عضله

ترکیب بدن یکی از فاکتورهای بسیار مهم هم در سلامت و هم عملکرد است. هر چه درصد عضله به چربی بیشتر باشد بدن فرد سالم تر بوده و عملکردی بهتری خواهد داشت. درواقع اکثر فاکتورهای آمادگی جسمانی همبستگی بالایی با درصد عضله به چربی بدن دارند. به طور مثال یکی از راه‌های افزایش سریع حداکثر اکسیژن مصرفی( vo۲max)، کاهش درصد چربی بدن است. باید به این نکته توجه کرد که کاهش درصد چربی بدن باعث بهبود سلامت و عملکرد می‌شود نه صرفا کاهش وزن چراکه وقتی وزن کم می‌شود(نه فقط چربی) سهمی از این کاهش مربوط به عضلات و آب بدن است واضح است که کاهش عضلات و آب بدن باعث کاهش عملکرد ورزشی و همچنین سلامت شخص می‌شود.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت چربی و عضله را مشاهده کنید.

ترکیب بدن 
تفاوت چربی و عضله در بدن

به طور کلی زمانی‌که بالانس انرژی مثبت باشد بدن شروع به ذخیره انرژی بصورت چربی می‌کند. به عبارت دیگر وقتی کالری دریافتی بیشتر از کالری که مصرف کرده‌ايد باشد، مازاد کالری تبدیل به چربی می‌شود.

بنابراین اگر شما بخواهید این چربی‌ها را از بین ببرید، باید بالانس انرژی منفی ایجاد کنید. یعنی کالری دریافتی شما باید کم تر از کالری مورد نیاز روزانه باشد تا کمبود آن از چربی‌هاي بدن تامین شود.

دو روش برای ایجاد بالانس انرژی منفی وجود دارد که عبارتند از: کاهش دریافت کالری از طریق کنترل تغذیه و یا افزایش مصرف کالری از طریق ورزش.

مطالب مرتبط:


ویژگی‌های ورزش مناسب  برای تناسب اندام و لاغری

کاهش وزن، مدیریت پرخوری و لاغری با ورزش

تغییر عادت های نادرست در غذا خوردن

آخرين محصولات:


totop